Peremajaan kulit muka di rumah

Minyak kosmetik semulajadi dan kulit yang cantik adalah peneman semula jadi. Tamadun purba mengetahui dan menggunakan secara meluas sifat berkhasiat dan tonik minyak untuk peremajaan dan kesihatan kulit.

Kualiti universal anugerah alam ini memastikan pemulihan semula jadi kulit, terima kasih kepada pertumbuhan semula sel, menambah kehilangan kelembapan, mengurangkan tanda-tanda penuaan, meningkatkan ketegasan dan keanjalan lapisan epidermis. Aromaterapi membantu mengurangkan kedutan dan bintik-bintik penuaan, meratakan warna kulit dan memperbaiki teksturnya.

Tidak seperti kebanyakan sebatian kimia, molekul minyak pati cukup kecil untuk mudah diserap ke dalam lapisan epidermis. Mereka larut dalam lapisan lipid, menembusi ke dermis, di mana sel-sel baru terbentuk.

Minyak apa yang perlu digunakan untuk peremajaan? resepi

  1. Ekstrak minyak geranium telah lama dikenali dalam kosmetologi sebagai produk penjagaan muka yang berharga yang melembapkan kulit kering dan mempunyai kesan meremajakan. Ini adalah cara terbaik untuk urutan muka, yang meningkatkan saliran limfa pada tisu. Ia berguna untuk menambah geranium pada pelindung matahari. Produk ini mempunyai aroma bunga yang halus. Campurkan dengan baik 6 titis minyak geranium, 3 titis setiap satu merah jambu dan lavender dan 1 sudu besar. l. aprikot dalam botol kaca kecil. Sapukan pada muka sebelum tidur.
  2. minyak untuk peremajaan wajah
  3. Campuran cerah dan cerah 1 titis ekstrak minyak lemon dan 2 titis. oren ditambah pada krim kegemaran anda bukan sahaja akan membantu meningkatkan mood anda. Aromaterapi kosmetik sedemikian menjadikan kulit selembut sutera, berfungsi seperti eliksir mewah yang meresap jauh ke dalam dermis tanpa meninggalkan rasa berminyak dan mengawal keseimbangan lembapan kulit.
  4. Campuran ekstrak geranium, cendana dan minyak lavender mempunyai sifat universal. Ciri-ciri ini dilengkapi dengan minyak asas rosehip dan delima, yang mengambil 1 sudu teh. Gabungan ini memberikan kelancaran pada lapisan epidermis, membantu memulihkan keanjalannya, tepu dengan kelembapan dan menyuburkan, melegakan kerengsaan dan keradangan. Sapukan 2-3 titis pada hujung jari anda dan urut muka dan leher anda perlahan-lahan dalam gerakan membulat.
  5. Mendahului senarai resipi ini ialah campuran minyak meremajakan seperti anggur, alpukat dan lavender. Komposisi wangi ini mengandungi vitamin A, B, E dan antioksidan. Ia menyuburkan epidermis dengan sempurna tanpa menyumbat pori-pori, mengekalkan keseimbangan air dan melambatkan proses penuaan. Sapukan 5-6 titis. Urut muka anda perlahan-lahan dan ketuk perlahan di sekitar kawasan mata. Gunakan pada waktu pagi dan petang.
  6. Krim ekstrak minyak bunga ros Bulgaria (6 titis), minyak argan Maghribi untuk peremajaan dan biji rosehip (satu sudu teh setiap satu) mempunyai kualiti anti-penuaan yang kuat. Produk ini kaya dengan vitamin penting, antioksidan dan asid lemak yang direka untuk melembapkan dan meningkatkan penjanaan semula sel secara intensif, membantu melawan proses penuaan.

Selepas menggunakan minyak, kulit menjadi berseri, lembut dan baldu, kedutan berkurangan, dan keanjalan meningkat. Paling sesuai untuk kulit kering, matang, dehidrasi dan kusam. Sapukan pagi dan petang selepas pembersihan dan toning.